Pušenje razara debelo crevo

Blic 16.12.2009 21:18
Pušenje razara debelo crevo


Novo istraživanje pokazalo je da pušači imaju veći rizik za razvoj raka creva nego nepušači.



Stručnjaci su otkrili da su pušači koji puše duže od 40 godina ili oni koji nisu prestali pre 40. godine života tokom trajanja ovog istraživanja imali od 30 do 50 odsto veći rizik za razvoj karcinoma rektuma.

U istraživanju je od 1992. do 2005. učestvovalo približno 185.000 ljudi od 50 do 74 godine, a rezultati istraživanja objavljeni su u stručnom časopisu „Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention“.

Veza između pušenja i raka creva bila je očigledna, čak i nakon što se isključio uticaj alkohola, nedostatka vežbanja i konzumacije crvenog mesa.
Jedan od autora ovog istraživanja, doktor Majkl Tun iz američkog udruženja za istraživanje raka rekao je: „Ovo istraživanje pruža još jedan razlog zbog kojeg ne treba početi sa pušenjem ili zbog kojeg što pre treba prestati pušiti.“
„Rak završnog dela debelog creva takođe bi trebalo da se stavi na listu različitih oblika raka koji se povezuju sa pušenjem“, objasnio je.
Iako ljudi pušenje najčešće povezuju s rakom pluća, cigarete povećavaju i rizik za mnoge druge oblike raka, uključujući i rak usne šupljine, grkljana, jednjaka, jetre, gušterače i želuca.

Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak