Koliko je vegetarijanstvo zdravo
Od nekadašnjeg insistiranja na važnosti mesa u ishrani, neke ozbiljne
naučne institucije promenile su stav, pa sada preporučuju
vegetarijanstvo.
Od 1960-tih raste broj istraživanja koja upoređuju zdravlje korisnika zdravijih načina ishrane, prevashodno vegetarijanaca, sa prosečnom populacijom. Rezultati ovih istraživanja i u svetu i kod nas se slažu: vegetarijanci su zdraviji i žive u proseku duže. Uporedo sa tim, sve veći broj stručnjaka počinje da za tzv. civilizacijske bolesti (a to su pre svega oboljenja srca i krvotoka, moždana kap, dijabetes, artritis i gojaznost, koje se kao epidemije šire zapadnim svetom) okrivljuje preterano i neopravdano insistiranje na korišćenju velikih količina mesa u ishrani.
Američko udruženje za ishranu, zajedno sa Kanadskim udruženjem za ishranu, na osnovu obimnih istraživanja sprovedenih na velikom uzorku ljudi, došlo je do zaključaka koje su sažete u sledećoj preporuci
"Dobro planirani veganski i drugi oblici vegetarijanske ishrane podobni su u svim fazama životnog ciklusa - uključujući trudnoću, vreme dojenja, rano detinjstvo i adolescenciju. Vegetarijanska ishrana pruža niz zdravstvenih prednosti, uključujući niži nivo zasićenih masti, holesterola i životinjskih proteina, a veći nivo ugljenih hidrata, vlakana, magnezijuma, kalijuma, folata i antioksidanata, kao što su vitamin C i E i fitohemijskih materija.
Vegetarijanci, prema istraživanjima, u proseku imaju niži nivo telesnog indeksa mase nego nevegetarijanci, kao i niži nivo smrtnih slučajeva od ishemijskih srčanih oboljenja; vegetarijanci takođe pokazuju niži nivo holesterola u krvi, niži krvni pritisak i manji procenat problema sa visokim pritiskom, niži nivo rasprostranjenosti dijabetesa (tipa 2), kao i kancera prostate i debelog creva
Od 1960-tih raste broj istraživanja koja upoređuju zdravlje korisnika zdravijih načina ishrane, prevashodno vegetarijanaca, sa prosečnom populacijom. Rezultati ovih istraživanja i u svetu i kod nas se slažu: vegetarijanci su zdraviji i žive u proseku duže. Uporedo sa tim, sve veći broj stručnjaka počinje da za tzv. civilizacijske bolesti (a to su pre svega oboljenja srca i krvotoka, moždana kap, dijabetes, artritis i gojaznost, koje se kao epidemije šire zapadnim svetom) okrivljuje preterano i neopravdano insistiranje na korišćenju velikih količina mesa u ishrani.
Američko udruženje za ishranu, zajedno sa Kanadskim udruženjem za ishranu, na osnovu obimnih istraživanja sprovedenih na velikom uzorku ljudi, došlo je do zaključaka koje su sažete u sledećoj preporuci
"Dobro planirani veganski i drugi oblici vegetarijanske ishrane podobni su u svim fazama životnog ciklusa - uključujući trudnoću, vreme dojenja, rano detinjstvo i adolescenciju. Vegetarijanska ishrana pruža niz zdravstvenih prednosti, uključujući niži nivo zasićenih masti, holesterola i životinjskih proteina, a veći nivo ugljenih hidrata, vlakana, magnezijuma, kalijuma, folata i antioksidanata, kao što su vitamin C i E i fitohemijskih materija.
Vegetarijanci, prema istraživanjima, u proseku imaju niži nivo telesnog indeksa mase nego nevegetarijanci, kao i niži nivo smrtnih slučajeva od ishemijskih srčanih oboljenja; vegetarijanci takođe pokazuju niži nivo holesterola u krvi, niži krvni pritisak i manji procenat problema sa visokim pritiskom, niži nivo rasprostranjenosti dijabetesa (tipa 2), kao i kancera prostate i debelog creva
Dodaj komentar




