Vitamin B ne štiti od novog moždanog udara
Naime, rizik da se dogodi infarkt ili novi
šlog kod osoba koje su ranije imale moždani udar iznosi 15 do 17 odsto i
kod onih koji su uzimali B vitamine i kod onih koji su dobijali
placebo, utvrdili su australijski stručnjaci sa Univerziteta u Pertu, a
prenosi Rojters.
Oni preporučuju ljudima koji su preživeli šlog, da rizik od navedenih stanja, umesto vitaminima, pokušaju da smanje vodeći zdraviji život, a ukoliko je to potrebno mogu da pribegnu i uzimanju aspirina ili lekova za snižavanje holesterola.
U junu je jedno istraživanje ukazalo da B vitamini ne štite ni osobe koje su prethodno doživele infarkt.
Od devedesetih godina pojavila se nada da bi vitamini - naročito B 6 i B12 kao i folna kiselina - mogli da budu jeftin i bezbedan način zaštite srca.
Do toga je došlo jer su neke studije pokazale da kod srčanih bolesnika postoji visok nivo amino kiseline homocistein u krvi. Odatle se javila ideja da bi snižavanjem nivoa homocisteina uz pomoć B vitamina, moglo da se zaštiti srce i smanji rizik od šloga.
Tim iz Perta je preko 8.000 osoba koje su preživele šlog pratio tokom otprilike tri i po godine. One su metodom slučajnog uzorka izabrane da ili uzimaju B vitamine ili placebo.
U rečenom periodu u grupi koja je dobijala B vitamine 118 učesnika (tri odsto) je umrlo od infarkta, a u grupi na placebu 114 učesnika (takođe tri odsto).
Oni preporučuju ljudima koji su preživeli šlog, da rizik od navedenih stanja, umesto vitaminima, pokušaju da smanje vodeći zdraviji život, a ukoliko je to potrebno mogu da pribegnu i uzimanju aspirina ili lekova za snižavanje holesterola.
U junu je jedno istraživanje ukazalo da B vitamini ne štite ni osobe koje su prethodno doživele infarkt.
Od devedesetih godina pojavila se nada da bi vitamini - naročito B 6 i B12 kao i folna kiselina - mogli da budu jeftin i bezbedan način zaštite srca.
Do toga je došlo jer su neke studije pokazale da kod srčanih bolesnika postoji visok nivo amino kiseline homocistein u krvi. Odatle se javila ideja da bi snižavanjem nivoa homocisteina uz pomoć B vitamina, moglo da se zaštiti srce i smanji rizik od šloga.
Tim iz Perta je preko 8.000 osoba koje su preživele šlog pratio tokom otprilike tri i po godine. One su metodom slučajnog uzorka izabrane da ili uzimaju B vitamine ili placebo.
U rečenom periodu u grupi koja je dobijala B vitamine 118 učesnika (tri odsto) je umrlo od infarkta, a u grupi na placebu 114 učesnika (takođe tri odsto).
Dodaj komentar


