Orašasto voće poželjan sastojak ishrane dijabetičara

Nezavisne 15.07.2011 08:18
Orašasto voće poželjan sastojak ishrane dijabetičara


Kada oboljeli od dijabetesa tipa 2 zamijene dio svoje uobičajene porcije ugljenih hidrata sa pola šolje miješanih orašastih plodova, u roku od tri mjeseca dolazi do malog sniženja nivoa šećera i tzv. "lošeg", odnosno LDL holesterola u krvi, poručuju kanadski stručnjaci s Univerziteta Toronta.



To ne znači da je orašasto voće ključ rješenja problema dijabetesa, ali može da bude dio zdrave ishrane za oboljele od te bolesti, ističe tim s pomenutog univerziteta, a prenosi Rojters.   

Po riječima Sirila Kendala, jednog od učesnika istraživanja, orašasti plodovi jesu puni masnoća, ali su to zdrave mononezasićene masti, koje se dovode u vezu sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti i drugim koristima po zdravlje.

Orašasto voće je, međutim, takođe puno  kalorija pa dijabetičari ne bi trebalo da ga jednostavno dodaju svakodnevnoj ishrani, već da njime zamijene dio unosa ugljenih hidrata, upozorava tim iz Toronta.

Kanadska studija je obavljena na 117 odraslih osoba, oboljelih od dijabetesa 2, koje su nasumice podijeljene u tri grupe. Prva grupa je svakodnevno dobijala miješane neslane orašaste plodove umjesto nekih uobičajenih ugljenih hidrata, druga grupa je uobičajene ugljene hidrate zamijenila "zdravim" kolačem (mafinom) od cijelog zrna pšenice, bez dodatog šećera, dok je treća grupa bila na režimu "pola orašastih plodova, pola mafina".

Poslije tri mjeseca, za vrijeme kojih su svakog dana konzumirali rečenu količinu orašastih plodova,  s ukupno 475 kalorija, kod pripadnika prve grupe došlo je do sniženja nivoa hemoglobina AIC u krvi (koji predstavlja mjerilo šećera) za 0,2 odsto.

Takođe je došlo i do smanjenja LDL holesterola sa prosečno oko 97 na 89 mg/dL. Nivo LDL holesterola ispod 100 mg/dL se, inače, obično smatra optimalnim.

Treba istaći da su ovakva poboljšanja konstatovana kod pacijenata koji su već od ranije koristili i medikamente protiv šećerne bolesti i kod kojih je već prethodno uglavnom ostvarena dobra kontrola nivoa šećera u krvi.

U druge dve grupe ispitanika nije konstatovan sličan napredak.

Osobe koje ne vole orašaste plodove, mogu umjesto njih da konzumiraju druge namirnice bogate poželjnim mononezasićenim masnim kiselinama, kao što su maslinovo ulje i avokado, savjetuje kanadski tim.


Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak