Da li je kafa najbolji ili najgori napitak?

S media 02.12.2011 20:30
Da li je kafa najbolji ili najgori napitak?


Postoji mnogo dobrih razloga da odmah skuvate jednu, ali i isto toliko da prestanete da je pijete istog trena.



Kad kažemo kafa prvo pomislimo na kofein, ali u njoj ima mnogo više od toga, a naučnici svakog dana otkriju neki novi efekat misterioznog napitka. Jedna od novijih studija pokazuje da žene koje piju četiri šolje kafe dnevno imaju 20 odsto manji rizik da obole od depresije. I to nije sve...

... KAFA MOŽE DA:

UBLAŽI BOL - Smanjenje količine kafe koju dnevno popijemo može da dovede do glavobolje i drugih simptoma odvikavanja, ali istovremeno dok je pijete, kofein može da ublaži bol. Šoljica kafe može analgetik koji ste popili učiniti 40 odsto efikasnijim u lečenju glavobolje.



DELUJE PREVENTIVNO PROTIV DIJABETESA - Dok studije o povezanosti kafe i raka nisu najubedljivije, epidemiolog sa Harvarda Frenk Hu kaže da su podaci o kafi i dijabetesu tipa 2 "prilično čvrsti". Na osnovu više od 15 nedavno objavljenih studija on zaključuje da kafa značajno utiče na prevenciju dijabetesa.

SPREČI DEMENCIJU - Konzumiranje kafe se već dugo dovodi u vezu sa smanjenim rizicima kognitivnih oštećenjima kao što je demencije, a pre svega Alchajmerova bolesti. Studija sprovedena pre tri godine, kaže da onaj ko redovno pije kafu tokom 20 godina smanjuju rizik od demencije za 65 odsto.

DELUJE KAO LAKSATIV - Svima nam se to dogodilo. Upravo ste popili nekoliko gutljaja prve jutarnje i već morate u toalet. Osnovni razlog koji se krije iza toga je što kafa deluje kao stimulans na peristaltiku, odnosno mišićne kontrakcije creva.



IZAZOVE GLAVOBOLJU - Mnoga istraživanja o kafi su kontradiktorna. Na primer, jedna studija iz 2009. godine otkrila je vezu između visokog nivoa potrošnje kofeina i glavobolje, ali je istovremeno zaključila da su hronične glavobolje bile su češće u zemljama sa nižom potrošnjom kofeina.

POVEĆA HOLESTEROL - Studija sprovedena 2007. godine kaže da konzumiranje supstanci kafestol i kahveol (oba se isključivo nalaze u kafe) može dovesti do značajnog povećanja nivoa holesterola.



PODSTAKNE KOMPLIKACIJE U TRUDNOĆI - Brojne studije su ukazale na vezu između potrošnje kafe u periodu trudnoće i povećane verovatnoća pobačaja. Jedna od novijih i verovatno najpotpunijih, objavljena je Američkom časopisu za ginekologiju i akušerstvo pre četiri godine i potkriva da se kod žena koje popiju 200 miligrama ili više kofeina na dan rizik od pobačaja duplira.

IZAZOVE ČIR - Kafa može da nagriza sluzokožu gastrointestinalnog trakta, što dovodi do razvoja čira i drugih iritacija želuca.

Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak