Čaj može da smanji šanse za pojavu kardiovaskularnih oboljenja
Jedna finska studija dokazala je da muškarci koji piju više od dve šoljice čaja dnevno za 21 odsto smanjuju rizik od moždanog udara. Francusko istraživanje dokazalo je da žene koje piju tri šoljice čaja dnevno imaju za 32 odsto manji rizik od začepljenja krvnih sudova.
Dr Keri Ruton analizirala je brojna istraživanja vezana za čaj, koja naglašavaju delotvornost njegovih prirodnih sastojaka, flavonoida, koji uspešno sprečavaju srčani udar. Dr Ruton tvrdi da su istraživanja dokazala da najmanje tri šoljice čaja dnevno smanjuju rizik od srčanog udara za 70 odsto.
- Nismo sigurni kakav je to tačno mehanizam, ali se veruje da flavonoidi u čaju kontrolišu upale, smanjuju trombozu, pomažu u boljem funkcionisanju krvnih sudova i sprečavaju začepljenje arterija - kaže dr Ruton.
Istraživanja su dokazala da čaj može da bude koristan u borbi protiv raka, ali su potrebna i dalja istraživanja.


