Malo sna - više šećera u krvi

Mondo 16.08.2009 16:03
Malo sna - više šećera u krvi


Nedovoljna količina sna, u kombinaciji sa sedenjem tokom većeg dela dana i preteranim konzumiranjem hrane može da podstakne razvoj dijabetesa, pokazala je studija, obavljena na Univerzitetu u Čikagu.



Vođa istraživanja dr Plamen Penev i njegov tim, podvrgli su u dva maha 11 muškaraca i žena srednjih godina - zdravih, ali nedovoljno aktivnih, četrnaestodnevnim periodima tokom kojih su uglavnom sedeli, imali potpunu dostupnost hrane i noćni san od 5,5 ili 8,5 sati.

Kada bi ispitanici prelazili sa zdravih 8,5, na nedovoljnih 5,5 sati noćnog sna, pojavile bi se promene u rezultatima dva uobičajena testa šećera u krvi: postajali bi slični rezultatima osoba koje imaju povećan rizik da obole od dijabetesa.

"Ukoliko bi ih potvrdile naknadne, veće studije, ovi rezultati bi značili da zdrav način života ne čine samo zdrave navike u ishrani i adekvatna fizičke aktivnosti, već i dovoljna količina sna", istakao je dr Penev.

Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak